2013. február 25., hétfő

Level up


Végre jó idő volt, ügettem is fel a hegyre a botommal, szablyámmal.
Még mindig csak formarészleteket gyakorlok (kisebb darabokra szedem a formagyakorlatot, és mindegyiket 10x ismétlem - így is meghalós), hogy pontos és jól kidolgozott legyen az egész.
Ma 65%-ban botoztam, pár napja szereztem új botot, olyat, ami nagy valószínűséggel a társam lehet jó pár évre, ahogy az előző volt (ami kettéhasadt a világkupán, 7 évet élt, RIP).

Jól pörög, kézreáll, ma már jó koszos is lett - szerintem haverok leszünk.
Ma volt egy pillanat... pontosabban egy mozdulatsor: amikor azt éreztem, minden megszűnik körülöttem, csak a gyakorlat van, a testem, a bot és a világ egybeolvad, nincs erőlködés, áramlik az egész (flow), és olyan erőm, energiám van, ami átáramlik a botba is.
Érthetetlen a fenti mondat? Gondolom, az :)

De ez az érzés mindent megért.

Az is nagy dolog, ha az ember eljut odáig, egy egy sima, pusztakezes formagyakorlatban megérezze, majd irányítani tudja a chi-t. De hogy ezt átvezetni a fegyverbe is, na az eddig valami elérhetetlen dolognak tűnt. 

Aztán szablyáztam is, főleg a formagyakorlat elejére koncentrálva, mert azzal nagyon nem vagyok elégedett. A problémám továbbra is az, hogy gyenge a csuklóm. Mihez képest, persze, de sokszor azért "akad" a fegyver forgatás közben, mert nem bírja a csuklóm a gyors mozgást. Ezt főleg befelé forgatásnál érzem, most gondolkodom valami könnyű csuklószorító beszerzésén. 

Pláne, hogy a botot is nagyrészt jobb kézzel forgatom-használom, ez a felkészülés az EB-re most nagyon intenzív megterhelés a kezemnek.  Áprilisra a jobb vállam, alkarom kétszer akkora lesz, mint a bal..




Még megyek lépcsőzni is ma, aztán bunyó edzésre. 

Pörgökpörgökpörgök.


Ja, amúgy voltam a hétvégén sportpszichós napon az eltén, jó előadások voltak, többek közt a sport és a szex kapcsolatáról (teljesítmény, megvonás, hatás, effektek minden szempontból).
Megkérdeznélek titeket, hogy szerintetek hogyan hat a megvonás a sportteljesítményre, de hát mindig csöndben vagytok.

Részemről elég egyértelmű a válasz: robbanni tudnék :)
Kungfu és bunyó edzésen ez jól jön, taichizni tuti nem mennék el, de mondjuk az is kérdéses, meddig lesznek még biztonságban az ártatlan (és szexi) járókelők.

2 megjegyzés:

  1. Tényleg jobban pörög az ember, ha le van tiltva a hancúrkodásról... mondjuk nőknél nem tudom, hogy megy ez :D
    Pont valamelyik nap agyaltam azon, hogy nem lehet-e, hogy a shaolin szerzetesek épp azért olyan kőkemények, mert nemiség nélkül élnek...
    De az is egy jó kérdés, hogy megéri-e :/

    VálaszTörlés
  2. Hmm... én a kettő között nem vettem észre még összefüggést. Illetve maximum azt, hogy edzés után el szoktam lőni a klasszikus viccet: osszerogyva, elterülve csak annyit mondok, hogy ma a földön szeretkezünk, mert vagy az áll fel, vagy én, mert a kettő egyszerre nem fog menni :D

    VálaszTörlés