2013. február 14., csütörtök

Nyáú.



Brékóbrékó, hát nekem most nagyon fáj ott jobb oldalt a rekeszizom környékén, a bordám alatt picivel, a legfelső kocka táján.
Na de miért? Egyszerűen nem tudom hova tenni. Sokat edzettem tegnap, de nem akkor kezdett fájni, hanem miután ettem... Vagy nincs összefüggés, és csak akkor jött ki a megerőltetés?

Mindenesetre ma csak üldögélni és jegyzetelni fogok edzésen, nem akarom elkövetni megint azt a hibát, mint a hátammal, hogy ráedzek, és egy hónapig szenvedek vele. 
Na meg nem is tudnék most így edzeni, kora délután, amikor hazaértem, gyakoroltam lightosan, de már akkor is nyilallt, most meg akkor is szenvedek, ha az ágyon hasalok. 

Mennyire jó lenne, ha ott tartanánk már a zűrkorszakban, hogy egy okos házi gépezet megmondaná (pl.: miután a lézerszemével végigsvenkel rajtunk), hogy most konkrétan mi a helyzet odabent a testben. 
"Prütypürütty, a rekeszizom begyulladt kissé."
S én azt mondanám: áhá, szóval ez a helyzet, nem sérv, bordatörés, izomszakadás, agydaganat, terhesség, oké, akkor ennek megfelelően kezelem/pihentetem.

De nincs ilyen gépezet, helyette van kórház, ahova az ember nem szívesen megy el, mert tapasztalatból tudja, hogy maximum megröntgenezik, aztán ha nem törés, unott arccal hazaküldik, hogy igyon teát.


Amúgy meg az alapokat gyakoroltam, amíg tudtam. 
Tervezem, hogy heti 1x (vagy ha belefér, 2x, bár az EB előtt nincs rá sok esély) csapatok olyan edzést, ahol csak a "régi", a kezdő formagyakorlatokat és a ji ben gongokat (alaptechnikák) gyakorlom. 
Merthogy

  • nem szabad elfelejteni, bár ezeket álmomból felébresztve is tudom már
  • mindazt, amire rájöttem, amit megtanultam a haladó formákban (chi kezelése, dinamika, stb) át akarom vinni ezekbe is
  • na meg mivel tanítani szeretnék, eléggé fontos, hogy az alapokat a lehető legjobban tudjam, és itt nem csak arra gondolok, hogy ezeket már tökéletesen kell végrehajtanom, hanem arra is, hogy ideje minden ji ben gonghoz és a formagyakorlatok elemeihez alkalmazásokat kapcsolni  (minél többféle megközelítésből), illetve fuckin pontosan el kell tudnom magyarázni egy-egy mozdulatsort, egy-egy pozíciót. Bizonytalanság nélkül.
    (egyik kedvenc dui zhangom mindig ezzel a precizitásával nyűgözött le: bármelyik pozícióról képes volt elmondani MINDENT. A testsúly eloszlását, a karok és az öklök pontos távolságát  egymástól és a testtől, stb.)

Szóval így néz ki egy ilyen basic gyakorlás:

  • bemelegítés árnyékolással, zsákolással (alapütések, rúgások)
  • ütések (ököl, kézél, könyök, tenyér), védések, rúgások a szélrózsa minden irányába
  • 18 ji ben gong - kiemelten az ugrások, nagyon rá kell állnom, hogy mindhárom meglegyen végre rendesen
  • minden "régi" formagyakorlat 3x (ez jelenleg 7 formagyakorlatot jelent, a da hongot még nem számítom réginek, de már azon is bekönnyezett a szemem, hogy a chang quant ide sorolom). Ebbe valószínűleg kissé belehalok.

És:

Ha valaki tapasztaltabb a szponzorszerzés világában, vagy csak jó ötletei vannak, az bátran jelentkezzen, lennének kérdéseim.



Update:

Brékó a négyzeten: most vagy benézek valamit, vagy tényleg kockás a hasam.
Hűha.
A felső 4 definiált, ugye mindenkinek az alhas a necces. Hm, ha egyszer csak felhúzom a pólómat, és 6 kockára csodálkozom rá, tuti lefényképezem és közzéteszem itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése