2014. január 13., hétfő

Fej fej mellett - együtt



Ő: Futottam ma egy szigetkört, 26 perc alatt. Az jónak számít?
Én: Hmm, nem rossz, teljesen korrekt.
...
Én: ...akkor volt az, hogy 22 perc alatt volt meg a kör, mert olyan jó zenét hallgattam..
Ő:  Mi? 22 perc alatt futod? Na menj a francba :)
....
Én: Szia, merre vagy?
Ő: Most jövök a szigetről, futottam. Na, tippelj, mennyi volt az időm...
Én: Hm, mondjuk... 24 perc?
Ő: 22 és fél perc alatt megvolt. Szóval melegítsd a lábaidat, mert nemsokára megint együtt fogunk futni, aztán tartanod kell a tempót... :)



Amikor van valaki, aki versenytársad lehet, vagy egyszerűen csak miatta/hatására elkezdesz többet várni magadtól is. Nem akarsz lemaradni, együtt akarsz futni vele, aztán leelőzni: hogy utána ő is hozzon ki magából többet, érjen utol, fusson melletted, majd előzzön le....





Mert nem azzal segíted a másikat, ha kényelmesen beszélgetve elkocogtok egymás mellett: akkor előbb-utóbb az, aki gyorsabb tempóra is képes, többre fog vágyni.

Sokan tudják már, milyen veszélyes, ha egy csoportban, közegben, területen nincs "vetélytársad", vagy a többiek nem olyan lelkesek, motiváltak, mint te. Elkezdesz te is lejjebb adni, kevesebbet dolgozni, mert az is elég...Feleannyit nem hozol ki magadból, mint tudnál: lassan, észrevétlenül távolodsz az álmaidtól, belesüppedve a kényelmes szürkeségbe. Elbízod magad, lustán fürdesz a tudatban, hogy mennyire király vagy.  Ilyenkor előfordul, hogy ha jön valaki, aki megközelítené a teljesítményed, azt szépen eltávolítod magadtól, nehogy kibillentsen a pozíciódból.
Hiba.


Rengeteget jelent, ha van valaki, akivel tartani akarod a tempót, akivel kölcsönösen felnéztek egymásra valami miatt.

Nem ellenfél, nem negatív értelemben vett versenytárs ő: örülsz a fejlődésének, és annak, hogy túlszárnyal téged. Ha megelőz, nem keserűség vagy irigység tölt el, hanem az a jóféle bosszankodás: "Igeen? Na várj csak... összeszedem magam én is."  Lerázod a lustaságod, és erőt merítesz az ő lendületéből, újra felgyorsulsz te is. Nincs kényszer, játék ez, melyet mindketten élveztek.




Igaz ez az élet bármely területén: a munkában, az iskolában, a sportban, a választott hobbidban.
Lehet a családtagod, rokonod, munkatársad, főnököd, edzőtársad, tanárod vagy tanítványod, barátod, barátnőd, férjed vagy feleséged - teljesen mindegy.
Kincset ér.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése