2014. április 20., vasárnap

Mérleg vs tükör - mennyit érnek a leadott vagy felszedett kilók?



Mert ezren, ezerféleképpen elmondták már, én is: a tükörnek kell hinni ( és a saját érzéseidnek), nem a mérlegnek.


Ritkán szoktam mérni magam, eléggé padlót fogtam hát, amikor csütörtökön rájöttem, hogy 2 kilóval nehezebb vagyok a megszokott súlyomnál. (55 helyett 57)
Láttam magamon, persze, hogy a télen feljött rám ez-az, ez természetes. Szerencsére nagyrészt izom, a combom, vállam, karom, hátam lett látványosan izmosabb. Persze jött zsír is: derék és has környékére, hát hova máshova, majd biztos mellre, mi?

Szintén sportoló pajtásom mondta, hogy ne aggódjak, tényleg izomban fejlődtem leginkább, csak még "vizes".

Szöget ütött a fejembe a kifejezés, kíváncsi lettem. Ráálltam a mérlegre, megjegyeztem pontosan a számot.

Brutális, izzasztó edzést csapattam magamnak: mint régen már.
Felvettem hozzá két nadrágot, termo övet, pulcsit, aztán nem kíméltem magam.

Egy órás edzés volt, a fülemből is folyt a verejték.
A végén ismét ráálltam a mérlegre: egy óra alatt 1 kilóval kevesebb lettem. Mindjárt szebben látszottak a hasizmaim is.
Természetesen víz távozott a szervezetemből - jó sok. Tehát nem egy kiló zsírt égettem el egy óra alatt, félreértés ne essék.


Mi a tanulság?

Megint csak az, hogy nem a mérleg által mutatott szám a fontos. Másrészt pedig az, hogy kis súlytöbbletnél érdemes azt is átgondolni, "miből" lehet az az 1-2-3-4 kiló plusz. 
Nekem például abból, hogy kevesebb olyan edzésem volt az utóbbi hónapokban, ahol igazán izzadásig lettem volna hajtva - akiket edzek, még más tempóban dolgoznak, én pedig a saját gyakorlásaimon inkább a technikára helyeztem a hangsúlyt mostanság. Valamint hogy kevésbé tudtam odafigyelni az étkezéseimre: így sajnos visszakerült a kenyér, tésztafélék, amik engem eléggé vizesítenek. 
Ezt mindenki meg tudja figyelni magán: mire hogy reagálsz, melyik az az étel, amitől másnap "mintha kövérebb lennél". Szubjektív érzésed szerint is, valamint a tükör is ezt mutatja - pedig tegnap még milyen feszes, szálkás volt az izmod, most meg miért nem látszik? Egy nap alatt nem hízol ennyit, egyszerűen felvizesedsz. Hozzá még esetleg egy kis puffadás valamelyik ételtől, és kész az "úristen, hát akkora vagyok, mint egy bálna"- effektus.

És még mi a tanulság?
Ne ijedj meg, ha edzel, mint az állat, és "mégis" feljebb kúszik a mérleg nyelve. Természetes: épülnek az izmaid.

A képen NEM én vagyok. Nincs kék binikialsóm, tudniillik.


Mi még a tanulság?
Semmiképp sem az, hogy ha én csütörtökön még egy órán át edzek, akkor még egy kiló lement volna, vagy hogy ha 3 kilót akarsz leadni, akkor 3 órán át izzadj ilyen intenzíven. 
Ugyanis ha 3 óra alatt leadsz 3 kilót izzadással, akkor nem szép és fitt leszel, hanem sápadt és erőtlen, a mentőautóban, miközben infúzión csurgatják majd beléd a hiányzó folyadékot és sót.

Tehát: ilyen esetekben, amikor vízhajtásra van szükség, a kulcs az étkezés és az intenzív, izzadással járó mozgás. Ésszel, okosan. 
Ne egy óra alatt akarj extrém sokat izzadni (én sem fogom ezt ismételni), hanem rendszeresen, hosszútávon minden edzésen izzadj le úgy rendesen, emberesen, akkor nem lesz gond a szálkás izomzattal. 
Lehet persze speckó teákat inni, a csalán pl. kifejezetten vízhajtó hatású, de most őszintén, eső után köpönyeg, ha mellette eszed tovább a puffasztó-vizesítő kajákat. 



***

Ja, és akkor a mozgolódás, amit dupla ruhában toltam:

10x ismételve, megállás nélkül:

Másfél perc lengyelbox, jól megpörgetve a zsákon (volt, hogy kombinációkat ütöttem lengyel helyett) - 40 guggolás (ezt is variáltam néha kitörésekkel, rúgásokkal) - 20 köríves rúgás a zsákra - 15 shaolin bicska



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése