2014. március 13., csütörtök

Hol van?



Nem tudok gyorsulni, erre jöttem rá ma. 
Vagyis már pár napja rájöttem, de ma jól ki is mondtam.  Se a formagyakorlatokban, se a hegyfutásban, se a lépcsőzésben nem vagyok abban a formában, amiben voltam. Magamhoz képest belassultam. A hétvégi várfutáson még így is a legtöbbször messze magunk mögött hagytuk a "mezőnyt" a kedvenc thai pajtásommal, de a szubjektív érzés nem ugyanaz. 
Nem esik jól a futás, a lépcsőzés.
Nincs meg az a dinamizmus, robbanékonyság, nincs meg a lendület.

Jó kérdés, hogy miért.

Vajon mert mostanság több kezdővel is edzek, hetente többször, és hozzászoktam, hogy velük relatíve  lassan futok? 
Nincs, aki a "nyulam" lenne, akit utol akarok érni. Anno Kristóf, Laci (Laciból kettő is, mindkettő veszett gyors), később Endre tempója mindig kihívást jelentett. 
De mostanság arra sincs nagyon időm, hogy egyedül, a saját tempómban fussak. Kellene pedig, hetente 2x erre időt akarok szakítani, hogy újra széthajtsam magam a lépcsőn, hegyen, dombon. Ha máskor nem, hát hajnalban, napfelkeltével összekötve.

Vagy mert a futócipőmnek gyakorlatilag már nem támasztja a lábam, mert egy év alatt gallyra vágtam? 
Nagyon kellene vennem egy terepfutócipőt, bizony. A Nike Lunarglide kényelmes, jó cipő volt, de érthető módon nem bírta a lépcsőt, erdőt, hegyet.  Szerettem, mert nagyon könnyű, légies, de tekintve, hogy én a létező összes terepen használom a cipőt, a következő beruházás egy tereptopánka lesz, hiába nem tetszik, hogy olyan merevek.

De nem csak a futásban, lépcsőzésben nincs meg a lendület. A kungfuban is érzem, hogy hiányzik az a spirit, ami engem mindig mozgásban tartott, vitt fel a hegyre gyakorolni a hóviharban is. 
Mikor tűnt el?

Amikor októberben egy héten belül kétszer ismét megrándult a bokám (ami már 3x törött, egyszer részlegesen szakadt)?

Amikor kiderült, hogy minden megfeszített munkám ellenére nem sikerült a szintvizsga? A suli, munka mellett napi 2x edzettem akkor, hiszen olvastátok: 
Valami eltörött akkor. 

Vagy amikor év elején kiderült, hogy idén alighanem tanári vizsga sem lesz?

Vagy az utóbbi hetekben az edzéseken összeszedett sérülések? A kezem másfél hónap alatt gyógyult meg, a hasfalam úgy szét lett ütve, hogy aludni alig tudtam, a sípcsontomhoz, ha a takaró hozzáért, sírni tudtam volna.
De hiszen anno, tizenévesen is rengetegszer volt kék-zöld foltos mindenem: az első mesterem még bottal tanított minket a fegyelemre.
De arra mindig  figyelt, hogy ne sérüljünk igazából.

Nem tudom, hol, miért hagytam el a lendületem, motivációm, energiám.

Megyek előre most is, félreértés ne essék, ma is túl vagyok egy edzés megtartásán, Félmaratonka gyönyörűen plankel, ezt meg kell említenem. Amire még büszkébb vagyok: szabályosabban fekvőtámaszozik már, mint sok kungfus. Futottam a kutyával, nyújtottam, és most megyek kungfu edzésre. Jövő hétvégén pedig versenyt nyerek, mint tudjuk.

Csak az a tűz, az nem lobog most, épp csak pislákol. 
"Én a dinamit élő gyújtózsinórja vagyok, aki a robbanásra vár..." - ez  jellemző rám általában, ha a kungfuról van szó. Most nem. 
És hiányzik. 

Meg kell találnom újra.
Vagy elbúcsúzni a versenyzői, kungfu tanári álmoktól, és más irányba fordulni.








6 megjegyzés:

  1. A magyarázat egyszerű.Olyan érzelmi állapotra van szükséged, ami energiával tölt fel.
    Ezt nem biztos, hogy a kungfu vagy más sporttevékenység önmagában megadja.
    Neked olyan érzelemforrásra van szükséged, ami motivál.A célod még nem világos.
    Nem a kungfu a fő célod, azzal alkotsz és kifejezed magad..A célod a mentális élmény.
    De, hogy miből jöhet ez azt neked kell tudnod.Lehet, hogy egy olyan emberre vagy emberekre
    van szükséged, akik ezt képesek megadni.Az élmény pedig nem más mint a szeretet és/vagy a szerelem.
    Ha ez a fontos élmény birtokodban van, akkor még jobb is lehetsz mint valaha..
    De a bokádat óvjad!

    .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fő célom leírtam egy régebbi bejegyzésben, linkelném, de a telefonom nem kooperál, így hát nem linkelem. Sokkal több minden van a mostani helyzet mögött, mint amennyit nyíltan leírhatok sajnos. Ezt sok sportoló, pláne női sportoló megéli - 10 év alatt túl sokat lát tapasztal az ember.

      Vigyázok hát, profin fáslizok már :)


      Törlés
    2. Igen olvastam a főbb terveidet.Röviden így foglalnám össze:
      -Pszichológusi tapasztalatok
      -Shaolin tanári szint
      - A shaolin kungfut terápiás eszközként alkalmazni.
      Ezen célok megvalósítását a szeretet motiválja.Lehet, hogy némely cél elérését
      az hátráltatja, hogy a sport karrieredben talán valamiféle szeretet nélküli helyzet alakult ki.Lehet, hogy valakinek nemet mondtál és pocsékul viseli.
      Vagy sima érvényesülési küzdelem zajlik? Ez az állapot szorongáshoz vezethet.
      De azt gondolom látva a -személyiségedet- a főbb céljaid inkább csak
      eszközök.Eszközök a boldogsághoz.És mi egy NŐ számára a legfőbb ösztönös cél? A harmónia a szerelem által.Ez elöl nem futhatsz el, ez feszültséget
      okozhat.Más szóval mintha felettes éned jól elfojtaná az ösztönöst és
      az ÉN(fuckinsuperhero) jól megszenvedi ezt. Ez itt a fő gond.

      Törlés
  2. Ez egy kicsit burnout, kicsit túledzés szindróma szerintem. Mindig csak arról írsz, milyen gyorsan, milyen keményen, milyen magasra, de arról nem, hogy mennyire lassan és nyugisan! Valószínűleg túl sok a vállalás és kezd leégni a procid! Például 1 hét edzés nélkül csodákat tehetne veled!

    VálaszTörlés
  3. Vajon egy gepárd minden vadászat alkalmával eléri a végsebességét, vagy csak akkor, ha nagyon éhes?

    VálaszTörlés
  4. http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/a1AEDXP_700b.jpg

    VálaszTörlés