2014. március 4., kedd

Lépcsős-emelkedős, funkcionális erőnléti edzés - vélemények



"Brutál jó!!! Imádom!!! És zárójelben megjegyezném, hogy még egy edzésen sem akartam elájulni (lila szájjal)..."







"Nagyon visszahúzódó vagyok, félek emberek közé menni, pedig ez így 18 évesen már elég zavaró. Nem vagyok pánikbeteg, de teljesen leblokkolok néha, ha idegenekkel kell találkoznom... A csoportos lépcsőzésre is elmentem kétszer, de mikor odaértem, és láttam a csoportot, visszafordultam, nem mertem odamenni... Pedig akartam edzeni. Évi sokat segített a közvetlenségével és természetességével, kedvességével. Nem érdekelte, ha panaszkodtam vagy ha azt mondtam, nem vagyok képes például felugrani 3 lépcsőfokot. Általában közel álltam a síráshoz, de hihetetlen módon mindig sikerült megcsinálnom, amit kért. Egy-egy ilyen edzésről amikor hazamentem, bár remegett a lábam a fáradtságtól, de nagyon erősnek és magabiztosnak éreztem magam
Több mindent meg merek már tenni, ami másoknak apróság, de nekem fontos. Például tervezem, hogy elmegyek egyszer egy kung-fu edzésre oda, ahol Évi is edz. Nem mondom, hogy világbajnok harcművész leszek, de már az is győzelem, ha be merek lépni egy ilyen terembe."


"Szerintem nincs olyan ismerősöm,aki ne tudná,hogy készülök a tavaszi félmaratonra. Egy hónapja edzem Éva Patakival. Ennek következményeként ma a Somló-közi emelkedőn 6x felfutottam. Pontosítok. Felsuhantam. Ott,ahol eddig még csak nem is kocogtam,hanem inkább felsétáltam. Elképesztő. És még van 3 hónap előttünk. :)))"



"Az van, hogy Évi edzése elmondhatatlanul, nagyon-nagyon-nagyon mocskos, szemét, undorító, embertelen kínzás és hihetetlen mentális és fizikális harc és küzdelem és háború volt nekem, de a végén, amikor leküzdöttem, ennyire még sosem éreztem magam királynak közben volt, hogy sírtam, bevallom, meg akartam halni, de konkrétan akartam, hogy ne szenvedjek, és kb. minden lépés után ott volt a fejemben, hogy "mi a franc, nem vagyok normális, ez a csaj sem normális, leülök a p.csába...", hisztizni erőm sem volt, és volt, hogy pár másodpercre megálltam, de aztán folytattam, és igaz, hogy lemaradva Évitől meg a két sráctól, de azért végigtoltam, és ez eszméletlen érzés volt Évi meg egy hihetetlen jó edző, és vezető, és barát, és a legvégén jött velem, és biztatott, és segített, és esélyes, hogy az utolsó kört már nem tudtam volna végigcsinálni nélküle... és igen, megint átértékeltem a küzdelem, edzés, és önuralom fogalmát, és nagyon rég éreztem ezt, szóval, az egész úgy, ahogy volt, szuper volt."


"Oké, már nem fáj a combizmom... mert már nem is érzem a lábaimat."





"Bátran állíthatjuk, hogy Évi megtalálta azokat a gyakorlatokat, ami mellett senki sem fog unatkozni. A gyakorlatok kivitelezéséhez nem elég csak a lábat, hasizmokat és a kezeket használni, hanem a vázizomzat minden része aktívan szenved az edzések folyamán. 
Az edzés rendkívül jól fejleszti az állóképességet és a maga módján szórakoztató. Évi jókedve és elszántsága gyorsan átragad a részvevőkre. Az irányítás alatt mindenki fegyelmezett maradt amellett, hogy megmarad a jókedv is. Érezhető, hogy mindenki megtesz mindent, hogy erőn felül tudjon teljesíteni, amiben Évi biztatása nagyon nagy segítséget tud nyújtani a holtpontokon is.
Bárkinek bátran ajánlom az edzést, aki szeretné magát megmérettetni és kitolni a határait." 



"Meglepődtem, hogy Évi milyen kicsi és kedves arcú, mosolygós lány, Közben meg mindenkitől azt hallottam, kegyelmet nem ismerő terminátor. Aztán amikor ugyanilyen kedves mosollyal mondta, hogy na akkor gyerünk, menjünk fel hátrafelé békaugrálással a dombon... De jön velem, együtt csináljuk a legnehezebb feladatokat, és nem hagyja, hogy feladjam."


"Véleményem szerint kevés ilyen lelkiismeretes és készséges edző van mint Évi. Ez ma ritka Magyarországon. (Sajnos). Maguk az edzések egy kicsit mások amiket én úgymond megszoktam, mert én a küzdősportok világában vagyok jártas és az Évi-féle edzéseken nincs küzdelemnek még csak híre sem. Saját magával küzd az ember! Talán pont ez adja meg azt a kis pluszt. Természetben mindig jobban esik a mozgás mint egy zárt helyiségben vagy teremben. Évinek remek ötletei vannak, mind helyszínek szempontjából, a gyakorlatok széles skálájáról már nem is beszélve. Szinte minden nap tud valami újat mutatni vagy mondani amit előtte még nem sokan csináltak. Részemről a tapasztalatok azt bizonyítják, hogy a lépcsőzés és a domb futás igen is nagy kihívás. Remek kondíciót ad, hatalmas állóképességet növel és mind ezt tiszta, friss levegőn. Tehát szív és érrendszerre páratlanul jó hatást gyakorol. Fizikálisan és mentálisan is megerősödik az ember, egyfajta jellemformáló hatást eredményezve. Én mint már említettem küzdősportoló vagyok. Nálunk nagyon nehéz kifejleszteni és csiszolni a gyors és robbanékonyságot igénylő mozdulatsorokat, hiszen rengeteg energiát felemészt. Évi edzésein pont ezeket tudom fejleszteni, erre ő külön odafigyel. Mintha mindenki személyiségének és vehemenciájának megfelelő kihívásokat és edzéseket kapna tőle. Az edzés végi nyújtásokra is odafigyel ami hihetetlenül fontos, hiszen az izomzatot nem csak keményíteni és terhelni kell hanem le is kell nyújtani, lazítani azt. Ezt sokan elfelejtik. Végszónak mindig mond egy-egy étkezési tanácsot és gyakorlatot "házi feladatot" amit otthon meg lehet könnyedén csinálni egyedül is."






"Hazáig repültem az adrenalin lökettől amit adott ez az edzés! Imádtam!!!"

"Na de a mai edzés...hát a mai edzés...FENOMENÁLIS volt!
Kevés olyan edzést tudok előhívni a hosszútávú memóriámból, ami ennyire meghozta azt az életérzést, amit én egy sporttól várnék. 
Jóleső meghalás kategória volt, igazán feltöltődtem és már alig várom a következő alkalmat. Ezennel beléptem a flow típusú edzések bűvkörébe. 
Lehet hó, lehet fagy, szakadhat az eső és átfagyhatunk, de mi akkor is csak megyünk előre!"





"Ja, hogy miért edzek veled? :) Nem vagyok egy sportbolond típus, nem akarok versenyeket nyerni. Egyszerűen csak olyan lábakat akarok, mint a tiéd. Eddig mindenkitől azt hallottam, hogy ez csak súlyzós edzéssel érhető el, Amikor mondtad, hogy sosem edzel konditeremben, súlyokkal, akkor határoztam el, hogy ha akarod, ha nem, én veled fogok edzeni és kész. Egész jól bírom már, az első edzés után egy hétig izomlábam volt, most már csak 3 napig nem tudok sziszegés nélkül leülni. "








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése