2013. január 9., szerda

Mind the lépcsőház...


Bekóstoltam a lépcsőházat, ha már egyszer nem tudtam menni lépcsőzni, meg különben is: hó van kint, nekem meg egy laza elcsúszás sem hiányzik most a fájós hátammal.

Téglaépítésű, régi, 6 emeletes társasházban lakom épp, edzésre nem túl jó lépcsőházzal: 6 lépcsőfok, kis kanyar, megint 6, kis kanyar, megint 6 -> emelet. Ergo rendesen felfutni nem lehet, mert gyakorlatilag csak kanyarodnék egyfolytában, ami már csak azért is rossz, mert féloldalasan terhelném akkor a kis testem. 

Szóval felfutás helyett a következőt találtam ki:
1 percen keresztül simán fellépés a 2. lépcsőfokra, hozzázár, le (mint amit step padon művelnek az aerobikosok), minél inkább pörgetve, 30 másodpercnél cserélve a fellépő lábat.
Zsámolyon, padon szoktuk ezt csinálni, amilyen könnyűnek tűnik, olyan fárasztó.
Utána felbékáztam 12 lépcsőfokot, 5x.
...aztán újra 1 perc fellépkedés.

Pihenő nélkül ötször csináltam meg ezt az egészet, ha jól számolom, az 5 perc intenzív fellépkedés, 300 lépcsőfoknyi békázás.

Utána békáztam még pár emeletnyit kettesével ugrálva, majd búcsút vettem a lépcsőháztól, és már a lakásban rúgásokat gyakoroltam, köríveseket és tolórúgásokat zsákon, láblendítésekből sokat.
Azt érzem, a láblendítések sokat javítanak a sandás rúgásaimon is, lazul a csípőm. Azt viszont nem tudom hova tenni, hogy zsákon simán felrúgok fejmagasságig köríves és oldalsó egyenes rúgással is, de formagyakorlatban, ergo levegőbe rúgva alig tudom csípőmagasság fölé vinni a rúgást.
Hm. 

Ezenkívül valahogy úgy alakult, hogy rengeteget mabuztam ma, nem direkt - így jött ki :) Csak röviden, 2 perceket állok mabuban, de azt viszont tényleg mélyen, szabályosan. Nézem a filmet (Cinderella Man, bokszolóról szól, tessék megnézni), felállok a kanapéról, 2 perc mabu, miközben nem is érzem, hogy jajj, ég a combom - mert a bunyósnak drukkolok a filmben.
Szóval összejött vagy 7x2 perc.

***

Hű. A héten 6 lány mondta, hogy csinálhatnék neki edzéstervet.
Nagyon remélem, hogy sikerül a sportedzői, (ill. majd egyszer a kung fu tanári vizsgák, ha eljutok odáig)  és akkor majd lehet szó ilyesmiről. Addig is szívesen megmutatom nekik a kedvenc furfangos gyakorlataimat, de azért edzéstervről szó nincsen....



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése