2013. január 9., szerda

Úton



Ez most pár sor erejéig meghatódós téma, pasik ne is olvassák, túl csöpögős. 

Szóval jönnek a meghívást kérő mailek, üzenetek, jópáran írtak már, hogy szeretnék olvasni ezt a blogot.
Ismerősök, olyanok is, akikről nem is hittem volna, ismeretlenek..

És amiket írtok mellé, az... komolyan van, hogy szipogva, bepárásodott kontaktlencsével ülök a gép előtt.
Számomra már az is meglepő volt, hogy egyáltalán bárkit is érdekel a szedett-vedett stílusú edzésnaplóm.
De az, hogy ez a blog (és én) motivációt, "napi léleküdítést" ad, inspirál, erőt ad, "példát mutat", vagy "van olyan jó, mint egy Bruce Lee film, már ami a motivációt illeti"...

Adni nagyon jó dolog, és kivételes lehetőség, de én mindig úgy éreztem, hogy olyan elcseszetten startoltam az életben, hogy nincs semmim, amit adhatnék, na meg azt se tudom, hogy kell. 

Hihetetlenül sokat jelent ez számomra mindaz, amit írtatok/mondtatok.
Köszönöm nektek!




***

A hátam alakul, ma már ugráltam is, de a bukfenceknél még kicsit merevnek éreztem, a vállon  átgurulás (amiben megsérült ugyebár) pedig teljesen kicsukva, egyet csináltam, nagyon fájt.
Viszont lazultam, könnye(bbe)n ment a francia spárga mindkét irányba, az angol persze még mindig nincs lent, de tekintve, hogy nem is foglalkoztam vele... Ideje lenne megcsinálni, csak ahhoz kell szeretnem a nyújtást valahogy.

Kezdek ráérezni a jianre is, kezdem megtalálni benne magamat. Mindenképp meg kell tartani a kecsesebb, elegánsabb stílust hozzá, de attól még lehet erős, dinamikus és agresszív, legalábbis én most így látom. Ez így együtt lesz gyönyörű. 
Vicces, egyetlen srác van, akinek tetszik a jianes formagyakorlata, egyáltalán a karddal való mozgása. Nem mester, nem tanár, nem is nagyon versenyez. Viszont amikor pár éve láttam, ahogy gyakorol, ledöbbentem: hát így is lehet jiennel mozogni?
Az ő kungfuja amúgy is megfog, akár pusztakezes, akár fegyveres gyakorlásról legyen szó, vagy épp sandáról. Van benne valami letisztultság, természetesség,  sallangmentesség, mögötte gyakorlatiasság és ama "fighting spirit", erő és áramlás.
Mindettől akkor is "él" a kungfuja, ha pontatlan.

***

Új szokás, egyelőre próbaszinten: egy pohár forró víz napi 3x, étkezések előtt.
Sok helyen olvastam már, hogy a kínai mesterek ezt javasolják, hát miért ne, ártani nem nagyon fog. 

A következő projekt a kávéról való leállás lesz, ma is csak egyet ittam, ez már haladás. Nagy valószínűséggel puerh teával váltom ki, így kapásból napi 6 kanál cukorral kevesebbet fogok fogyasztani. 

Lakótársam: "Ebben a receptkönyvben amúgy tök sok Évis kaja van!"
Én: "Az milyen?"
L.társam: "Hát olyan egészséges."

Na, ez is eredmény: az Évis kaja, az egészséges :)  Ma a reggeli volt újítás: zab, natúr joghurt, reszelt alma, méz, 30 percig hagyni, hogy a zab puhuljon -> nagyon finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése