2013. március 16., szombat

Tiszta vizet a pohárba: te hányszoros világbajnok vagy? :)


Sportedzői képzés.
Olyan jó volt, hogy végre valaki (a magyar kungfu szakszövetség feje) kimondta, amit én is annyiszor már:
Magyarországnak nincs kungfu világbajnoka, ehhez képest kb. az összes egyesület úgy hirdeti magát, hogy 3-4-5x-ös kungfu világbajnok a mester, tanár...Ugye, ismerős? :)

A lájftilten tán K-t is annak írják, de velem egy szinten lévő lány is mondta már magára, hogy világbajnok, azért, mert egy olaszok által szervezett nyílt versenyre kiutazott, és ott nyert a formagyakorlattal. Ellenfele nem volt, egyedül indult a kategóriában.

Világkupa győztesek, azok lehetnek, vagyunk. Nekem eszembe se jutott, hogy pl. a novemberi világkupa után én VB-győztesnek nevezzem magam - messze vagyok attól. Az, hogy nemzetközi versenyt szervezünk, és arra eljön jópár ország, még nem jelenti azt, hogy az hivatalos világbajnokság lenne. Főleg, ha pl. valaki úgy nyer egy kategóriában, hogy még ellenfele sincs, vagy csak 2-3 ember.
Világbajnokág: amit az IWUF szervez.
Európa-bajnokság: amit az EWUF szervez.

Ezeken kívül vannak szép nemzetközi versenyek, amire az megy el, akinek van kedve, pénze. Jobb esetben távolabbi országok is részt vesznek, ha szerencsések vagyunk. Ennyi.
Szerintem nagyon fontos, hogy őszinték legyünk magunkhoz. Jó dolog persze világbajnok-szerepben tetszelegni, de ha egyszer nem igaz, akkor minek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése