2013. június 15., szombat

Az óra szinte áll


Jelenleg tanulok, mint az állat - elvileg.
Gyakorlatilag szinte képtelen vagyok pár percnél tovább a tanulnivalóra összpontosítani, egy 10 oldalas beadandót kb 3 hete nem vagyok képes összehozni. Egész nap a "tanulnom kell" - hangulatban vagyok, ellenben iszonyúan, kegyetlenül mehetnékem van: az extraverzió dörömböl az agyamban, társaságba vágyom, emberek közé, ki a nyárba. 
És ez a legrosszabb eredményt hozza, amit minden egyetemista ismer: amikor tulajdonképpen elcseszed az egész napod, mert oké, hogy erős vagy, és nem mész bandázni, bulizni, stb - de nem is tanulsz semmit. Csak egész nap kínlódsz a kettő közt. 
Ajjj, fákk.

Holnap hajnalban lesz az utolsó edzés a válogatott csapattal és a kínai mesterrel, aztán szeptemberig szünet - nem örülök neki. Igazából pont nyáron lehetne odacsapni ezeket az edzéseket... 

Amúgy nagyon kattogok még mindig, nem tudok rendesen gyakorolni. Felmentem ma a hegyre, direkt csak jiant vittem, de nem kötött le, nyugtalan voltam. Egyszerűen túlságosan egyedül voltam egész nap, és a magányos, csiszolgatós kardedzés most végképp elvette a jókedvemet, még az is felszakadt bennem, hogy oviban sosem hintázhattam, mert csak egy hinta volt, mindenki tolakodott érte, én pedig kicsi voltam és vékonyka. Szóval délután a hangulatom nem volt épp a legfényesebb, ez a lényeg. Eltettem a kardot, felhívtam egy pajtásomat, lementünk a parkba a kutyákkal, ettem egy fagyit, ittam egy radlert, oldódtam. 

Aztán itthon, amikor szembesültem azzal, hogy még mindig tanulnom kell, hirtelen elém gurult a fitballom....

És megvilágosodtam. Azt tudjuk, hogy a human flag a legmenőbb dolgok egyike. De tényleg. És azt is, hogy nagyon szeretném, ha képes lennék rá, ellenben azért eddig nem sokat tettem érte. Mondjuk a rengeteg plank, amit csinálok, talán számít valamit... 
S lőn fény: én bizony a fitballal fogok megtanulni "zászlózni".  Pontosabban annak a segítségével, aztán majd eldobom, mint a mankót szokás. 
A fitballról azt kell tudni, hogy sokan lebecsülik, pedig az egyik legszemetebb és legjobb eszköz a világon, már sokszor dicsértem. Bármit csinálsz rajta, az, hogy ki akar gurulni alólad közben, alapból bekapcsolja a törzs izmait - a hát, a has, a gerinc körüli izmok mind dolgoznak már mielőtt a konkrét gyakorlatot elkezdenéd.  Igen, még tavaly mondtam, hogy leírom a kedvenc fitballlos hasgyilokokat. Hát... meglesz. Becsszó. 
Na de a human flag: mivel tanulnom kellett volna, ezért vagy 20 percet elcsesztem csak azzal, hogy próbáltam felvenni a pozíciót a labda és a szekrényem segítségével. Veszettül nehéz, kb. ezerszer nehezebb, mint gondoltam volna. Felvettem videóra, de esélytelen, hogy azt bárkinek is megmutassam, azért van büszkeségem nekem is. De ez után a 20 perces szenvedés után - ami alatt a legtöbb időt azzal töltöttem, hogy összeszedjem magam a földről - folyt rólam a víz. Cseles, kegyetlen kis móka ez.
Úgy terveztem, hogy a labda a lábfejem alatt lesz. 
Aha, persze.
Most még így, hogy a derekamnál volt, se tudtam megtartani pár másodpercnél tovább, kigurult alólam. A kihívás adott... Eljutni odáig, hogy tényleg csak a lábfejem legyen rajta. Addigra a törzsem olyan erős lesz, mintha acélfűző lenne rajtam.



Hétfőtől pedig kungfu, orrba-szájba.  
"Urban" tábor, a városban, reggel és délután az egyik kedvenc jiao lianemmel (aki gyakorlatilag sosem volt a tanárom, és nem is akarnám, hogy az legyen, de a precizitása, profizmusa lenyűgöz). A reggeli edzéseken biztos ott leszek - lépcsőzés, qi gong, ilyesmi - a délutánin pedig akkor, ha utána még el tudok menni az egyesületi edzésre, vagy bunyóra. 
Kell, nagy adag kungfu kell most, hogy visszanyerjem azt a lendületet, ami az EB felkészülés utolsó heteiben elveszett. Ősszel vizsga... 




2 megjegyzés:

  1. Elnézést, bocsánat, nagyon ne haragudj, deee... ebből így nem lesz zászló.
    A te törzsed már így is éppen elég erős hozzá, nyugodtan elhiheted. De teljesen rossz irányból közelíted meg a dolgot, mert ha belegondolsz, nem a törzsed fogja megtartani az EGÉSZ testedet vízszintesen.
    Ha zászlózni akarsz, akkor keress egy rudat, és ess neki. Nem mintha fölösleges lenne az, amit csinálsz, de mondom, ebből nem lesz human flag. :)

    VálaszTörlés
  2. De'jszen ennél a gyakorlatnál sem csak törzsből tartom magamat :)

    VálaszTörlés