2013. június 21., péntek

Filler


Lenne mit írni, persze, hogy lenne, csak idő és energia nincs - a melegtől bekábulok a 80 fokos lakásban.

Úgyhogy inkább idebiggyesztem ezt a videót, már csak azért is, mert hiába nem vagyok taiji-rajongó (még túlságosan pörgök), de ha egyszer ilyen mozgásra lennék képes, én boldogan halnék meg.  Hajlékonyság, gyorsaság, lágyság és erő egyben, tökéletesen tudja a testét.

Több, mint 7 perces formagyakorlat, de érdemes végignézni, mert még a legvégén is olyanokat művel, amitől én nyüszítek a gyönyörűségtől.
Aki olvasta a Taoista történetet, annak szintén Beteg Daru jut eszébe erről a férfiról? Talán a karikás szemek miatt: amíg csak áll, nem néznéd ki belőle, mire képes.
Aki nem olvasta a Taoista történetet, az meg miért nem olvasta?!

"Ahogy telt az idő, Szajhungnak már a saját lábán kellett megtennie a meredek huasani utakat. Ez igen megerőltetőnek bizonyult számára,könnyen kifáradt. 
-...mert nem tudod, hogy kell mozogni- mondta Erdő Fölötti Köd. 
- Sokszor láttál már őzet - folytatta Tiszta Víz Hangja - Amikor felfelé szaladnak, olyan, mintha úsznának a levegőben, mintha a patájuk alig érintené a földet,mert az őzek tudják, hogyan kell a belső energiájukat felemelni. (...) Azzal, hogy minden energiáját felfelé mozdítja, könnyedén szalad a csúcsra.
(...)Van egy különleges módszere a lefelé haladásnak is. Semmilyen élőlény nem mozog lefelé tökéletesebben, mint a tigris. Nem siet, laza,könnyed. Csak úgy siklik, áramlik lefelé.Ügyes és kecses,nem úgy,mint az emberek, akik imbolyogva, sután cammognak lefelé.(...) Így hát, amikor lefelé ereszkedsz, használd a tigris lazaságát a fékezésre, és lazítsd el az ízületeidet, hogy megóvd a csontjaidat. Felfelé menet tedd könnyűvé a testedet, használd az őz emelő energiáját, amitől könnyűvé válik a test."




A tegnapi nap tanulsága, mantrája, mottója, jelszava.... Vagy minek nevezzem? 
Este feküdtem az ágyban, azzal a tehetetlen fáradtság érzésével, amikor rólad döntenek, nélküled. Átgondoltam az éveket: hogy tizenéves korom óta magamról gondoskodom, a legdurvább helyzeteket túlélve, és hogy 18 éves korom óta nem lakom otthon, azóta szülői támogatás nélkül eljutottam idáig.  Dolgok, amikről csak én tudok, s minek mesélni róluk? Bizonygatni bármit is?

Már majdnem álomba merültem, amikor a semmiből bevillant egy mondat - egy filmből. 

"Neked senkinek nem kell bizonyítanod semmit."


4 megjegyzés:

  1. Ismet Himett, ahh :)

    Én mutattam neked amúgy, nem? :D

    VálaszTörlés
  2. Ez a forma, ez... Ez... Ez...

    Aztakurva

    Még ötödször is. Áááááá!!!

    VálaszTörlés
  3. Ha létezik Tökéletes Mozdulat, szerintem az az ütés ott 5:10-nél eléggé esélyesként pályázik rá... :)

    VálaszTörlés