2013. június 7., péntek

Hjajj.



Tegnap véletlenül lenyomtam 300 guggolást.
Tényleg nem volt szándékos, így alakult, és nem tudtam kivédeni.

Ma kissé nehéznek érzem a lábaimat.





Egyébként meg a guggolás jó móka (aha..), és ha már rutinból megy a helyes technikával, akkor jókat lehet vele játszani. Érdemes is, mert sokféleképp lehet variálni: teljesen zárt lábbal vagy két váll széles állásban, felugrással, lábujjhegyen, rúgásokkal kombózva, na meg ott az egylábas guggolás is...
Előtte viszont brutál mód be kell melegítenie annak, akinek érzékeny a térde - és kinek nem az...  Tegnap a 300 simán lement, egy nyikkanása nem volt a térdemnek, de az első 200 előtt fél órát intenzíven zsákoltam, a   másik 100 előtt pedig két órát kungfuztam, ergo be voltam melegedve rendesen. Amikor csak összecsapott átmozgatás után akartam guggolgatni, az első pár után már kattogott a térdem.

Nekem sokat segített, amikor a legutóbbi bokatörésem után pár alkalommal voltam magángyógytornásznál - a gatyámat is otthagytam, szó szerint: amellett, hogy veszett drága egy óra, én ottfelejtettem egy kungfu nadrágomat - , aki elmagyarázta, mire kell figyelni a guggolásnál (a képen levő alapokon kívül).
Tényleg ne a darabszámra, és pláne ne a súlyra menj rá először (én mondjuk nem is guggolok soha súllyal), játssz el vele türelmesen, tanuld meg, érezz rá a helyes technikára. Legyen tudatos az egész folyamat, legyél tudatában az egész testednek, de leginkább figyelj a csípődre, térdedre, bokádra, talpadra.


***

Amúgy meg így érzem magam, annyi különbséggel, hogy a hús a rácson kívül van. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése